احمدی نژاد در جمع مردم اردکان: گرفتاری امروز بشر ناشی از قدرتهایی است که تسلیم حق نیستند

شوراي امنيت جز براي تضييع حقوق ملت‌ها هيچ نقشي ندارد

صدور قطعنامه جدید باعث آبروریزی بیشتر دشمنان می‌شود

ما را تحریم کنید تا پله بعدی ترقی‌مان را ببینید

 



دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز در دومین روز از بیست و ششمین سفر استانی خود در جمع مردم اردکان حضور یافت و برای آنان سخنرانی کرد.

وی گفت: شنیده ام اردکان را به عنوان "یونان کوچک" تشبیه کرده اند اما باید بگویم ما یکی از علمای دینی خود را با تمام یونان عوض نخواهیم کرد و اگر همه علوم و فلسفه یونان جمع شوند، نمی توانند یک معلم اخلاق مانند آیت الله خاتمی و یک مجاهد شجاع مانند شهید عاصی زاده را به بشریت هدیه کنند.


احمدی نژاد در ادامه سخنان خود قدرت های استکباری را دروغگویان بزر گ عالم خواند و گفت: کذب و دروغ حقیقت وجودی ندارد و مانند کف روی آب است و با دروغ و بی صداقتی ، حقیقت تغییری نمی کنند و دروغگویان تنها خود را فریب میدهند.

وی گرفتاری امروز بشریت را ناشی از قدرت هایی خواند که تسلیم حق نیستند و در مسیر صداقت و راستی حرکت نمی کنند و گفت: این قدرت ها فکر می کنند با خود محوری می توانند قدرت خود را جاودانه و ابدی کنند اما بدانند قدرت های برآمده از کذب و دروغ ، پوشالی و دروغین است و ماندگار نخواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه این قدرت ها فکر می کنند صاحب قدرت و ثروت هستند اما چون بر باطلند رفتنی هستند، اظهار داشت: آنها با تبلیغات دروغ و جوسازی ها می خواهند بر ملت ها نگرانی ، ترس و نگرانی را القا و سلطه خود را بر ملت ها تثبیت کنند اما اعمال ، گفتار و تبلیغات آنها بر باطل است و به این دلیل شکست خواهند خورد.

وی رژیم صهیونیستی را پرچم دروغ، فریب و بی صداقتی قدرت های استکباری خواند و گفت: این رژیم پرچم بی صداقتی و فریبکاری شیطان است. آنها القا می کردند که رژیم شکست ناپذیر و فناناپذیر است اما وقتی در برابر حقیقت ، اخلاص و صداقت مردان و زنان شجاع لبنان قرار گرفتند شکست آنها را به چشم دیدیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی ها و صهیونیست ها فکر می کنند که آقا و حاکم جهان هستند اما فساد و اضمحلال آنها را به چشم می بینیم ، خاطرنشان کرد: آنها به دروغ می گویند طرفدار آزادی ، حقوق بشر و عدالت هستند اما می بینیم هر جا ظلم و تضییع حقوق انسانها، فشار و خفقان است دست به حمایت آنها در کار است و امروز فرو رفتن آنها را در گرداب اعمال باطلشان می بینید.

وی با اشاره صحنه لبنان ، فلسطین و عراق گفت: در این کشورها امروز دروغ گویی ، بی صداقتی این قدرتها را در جلو چشم جهانیان قرار داده و پرده از چهره فریبکار قدرتهای بزرگ مانند آمریکا، انگلیس و رژیم پوسیده صهیونیستی برداشته است.

احمدی نژاد تصریح کرد: این قدرتها دستگاهی به نام شورای امنیت درست کرده اند که حامی صلح و امنیت جهانی باشد اما همگان دیدند این شورای امنیت جز یک ابزار برای تضییع حقوق ملتها و توجیه خباثت های قدرتهای بزرگ و حمایت از سیاست های استکباری نقش دیگری ندارد.

وی افزود: در صحنه لبنان در حالی که رژیم صهیونیستی از هوا و زمین و دریا ملت مظلم لبنان را تحت فشار قرار داده بود شورای امنیت که وظیفه اصلی اش برپایی آتش بس بوده است فرصت را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده بود تا با برتری بتواند خواسته های خود را تحمیل کند و می بینیم که اساس عمل استکبار بر دورغ ، فریب و نیرنگ استوار است.

رئیس جمهور با اشاره به تبلیغات رسانه های غربی درباره احتمال تشدید تحریم های شورای امنیت علیه کشورمان، تصریح کرد: مگر در 27 سال گذشته ما تحریم نبوده ایم؟ شما ما را تحریم کردید، ما هسته ای شدیم دوباره تحریم کنید، ببینید پله بعدی پیشرفت ملت ایران چه خواهد بود؟

دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در ادامه سخنان خود در جمع مردم شهرستان اردکان با اشاره به استفاده ابزاری قدرتهای بزرگ از شورای امنیت، گفت: امروز این قدرتها با استفاده از ابزار شورای امنیت که طبل رسوایی آن در هر کوی و برزن زده شده است می خواهند جلوی ملت ایران را بگیرند.

وی افزود: این شورا کارنامه خود را منتشر کند و همگان ببینند که هر جا وارد شده تنها برای تضمین منافع قدرتهای بزرگ بوده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه استفاده از چرخه سوخت هسته ای قانونا حق ملت ایران و همه ملت های عالم است ، گفت: شما به دنبال جلوگیری از چه چیزی هستید؟ امروز ملت ایران چرخه سوخت هسته ای را به طور کامل در اختیار دارد و اگر همه با هم جمع شوید قادر نخواهید بود جلوی این ملت را بگیرید.

وی افزود: دانش و فن آوری هسته ای در اندیشه و دست جوانان ماست و اعلام این مسئله که ما می خواهیم شما را تحریم کنیم و قطعات هسته ای را به شما ندهیم هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. مگر ما از شما کمک خواسته ایم؟ ما هیچ گاه کمک شما را نخواسته و نخواهیم خواست.

احمدی نژاد با اشاره به بحث های تبلیغاتی برخی کشورهای غربی مبنی بر تحریم اقتصادی ایران، تصریح کرد: مگر در 27 سال گذشته ما تحریم نبوده ایم؟ شما ما را تحریم کردید، ما هسته ای شدیم دوباره تحریم کنید، ببینید پله بعدی پیشرفت ملت ایران چه خواهد بود؟

وی خطاب به این قدرتها خاطرنشان کرد: دست از این حرکات بردارید. شما شهره خاص و عام در دنیا شده اید. ببینید نگاه ملت ها به شما چیست؟ چند قدرت جمع شده اید و اسم خود را جامعه جهانی گذاشته اید ولی حتی مردم خودتان هم شما را قبول ندارند آیا جرات دارید بین مردم خودتان بروید؟

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز این قدرتها از دست ملت ایران مستاصل شده اند، گفت: آنها برای خودشان مقرراتی نوشته اند و خود را جامعه جهانی معرفی می کنند؛ به آنها نصیحت می کنم بیش از این خود را رسوا و منزوی نکنید و دست از این شرارت ها بردارید. 28 سال نشستید، گفتید، تصمیم گرفتید چه چیزی گیرتان آمد، شما حرفی زده اید ولی دیدید که ملت ایران اهمیتی به دستورات شما نمی دهد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش غرب برای صدور قطعنامه های بیشتر علیه کشورمان، گفت: هر کدام از این قطعنامه ها باعث گرفتاری بیشتر شما خواهد شد و شما را از حل مسئله دور می کند.

احمدی نژاد مسئله هسته ای کشورمان را دارای سه بخش خواند و گفت: یک بخش این مسئله حقوقی است که بر اساس آن استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته ای قانونی و بر اساس حقوق مسلم ما است و ملت ایران هیچ قدمی در انصراف از این مسئله برنداشته است.

وی دامه داد: بخش دوم بحث فنی و تکنولوژی است که دانشمندان ماطبق برنامه کار را جلو خواهند برد و بخش سوم سیاسی است که شما درست کرده اید و تصور می کنید با بازی های سیاسی می توانید جلوی حرکت ملت ایران را سد کنید اما این اقدام شما باعث گرفتاری و آبروریزی بیشتر شما خواهد شد و حل مشکل برای شما سخت تر خواهد شد.

احمدی نژاد تصریح کرد: بهتر است بگویید اشتباه کرده ایم. زیرا ملت ما مستحکم و یکپارچه ایستاده و مسیر خود را ادامه خواهد دادو بدانید احدی نمی تواند سر سوزنی از حقوق ملت ایران عقب نشینی کند؛ خیال نکنید مسئله هسته ای ما مربوط به سیاسیون، گروهها و برخی آدمهای شل و سفت است بلکه این حق مسلم ملت ایران است و بر آن تاکید دارد.

رئیس قوه مجریه در خاتمه سخنان خود از اختصاص 35 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای کارهای اقتصادی زودبازده، اختصاص بودجه جهت ایجاد ناحیه صنعتی، تصویب یک منطقه نمونه گردشگری، اختصاص بودجه جهت آبرسانی، تسریع در تکمیل بیمارستان و ساخت دو سالن ورزشی مخصوص دختران و پسران در شهرستان اردکان خبر داد.

متن کامل سخنان مهندس تابش ، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم سفر رییس جمهور به اردکان (۲۴/۱۲/۱۳۸۵)

بسم ا.. الرحمن الرحیم

با احترام و ادب ، اجازه می خواهم به نمایندگی از سوی مردم رشید ، فهیم و سرافراز اردکان ، مقدم ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکنر احمدی نژاد و هیئت عالیرتبه همراه را به شهر حکمت و فلسفه گرامی داشته و با اغتنام فرصت ، مطالبی را به استحضار برسانم :



جناب آقای رییس جمهور :



شهرستان تاریخی اردکان که در کلام بزرگان و مورخین ، به ارض مقدس و یونان کوچک تعبیر شده است ، در سایه حضور و درخشش حکیمان، فقیهان، عالمان، اندیشمندان ، فرهنگوران برجسته و مردم نجیب، اصیل و سخت کوش ، در پیشرفت ایران زمین نقشی ممتاز داشته است . در دوران معاصر، به ویژه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز به عنوان جزئی از پیکره ملت نستوه ایران در تمامی عرصه های سرنوشت ساز ، حضوری شایسته داشته و با تقدیم صدها شهید در پاسداری از استقلال ، آزادی و سربلندی میهن و رشد و توسعه علمی ، فرهنگی و اقتصادی ، گامهای بلند و موثری برداشته است . درخشش ویژه فرزندان این زاد بوم در ورود به دانشگاه ، با جذب چند صد میلیارد تومان سرمایه گذاری در چند سال اخیر مصداقهایی از توفیق ، در عرصه های علمی ، تولیدی و خدماتی است که بستری مناسب را برای پیشرفت و بالندگی و ترقی فراهم ساخته است .



در دهه های اخیر نام این شهرستان کویری با برخورداری از سرمایه های عظیم علمی و معنوی دانشمندان طراز اولی همچون حضرت آیت ا... العظمی محقق داماد ، آیت ا... سید روح ا... خاتمی که معمار بلنداندیش انقلاب اسلامی ، از آن مرحوم به عالمی روشنفکر ، تعبیر و یاد نمود و فرزند شایسته و متفکر ایشان ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی و نیز وجود دانشمندان و متخصصان برجسته و جوانان با استعداد و نخبه ، نامی آشنا در سطوح ملی و بین المللی شده است . اکنون این شهرستان به عنوان منبع بزرگی از نیروی انسانی آگاه و مسئولیت پذیر و ظرفیت های بیکران مادی و معنوی ، می خواهد با پیمودن مسیر توسعه متوازن و پایدار ، افزون بر پیشرفت شهرستان ، سهم و دین خویش را نیز چونان گذشته به میهن عزیزمان ایران ادا نماید .



در این مسیر اردکان برای رسیدن به توسعه موزون ، متوازن و پایدار بیش از پیش نیازمند توجه ویژه دولت محترم و تخصیص اعتبارات لازم در عرصه ها ، حوزه ها وپروژه هایی است که بدلیل مجال کوتاه صرفاً به مهمترین آنها اشاره می نمایم :

- در حوزه راهها : احداث بزرگراه اردکان – یزد ، دوبانده شدن خط آهن اردکان – یزد ، تکمیل جاده اردکان – هامانه – خرانق و تسریع در بهره برداری کمربندی حلقوی ( که اجرای آن جلوگیری از کشتار وسیع مردم را در پی خواهد داشت )



- در عرصه صنعتی : تکمیل و راه اندازی دو کارخانه فولاد ، الکترود گرافیتی و اکسید اورانیوم که از نیازهای مبرم کشور و در زمره طرحهای مهم ملی محسوب می گردند .

- تثبیت موقعیت چادرملو و حمایت دولت از طرحهای توسعه ای این معدن با توجه به نقش و جایگاه آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور ، استان و شهرستان اردکان .

- انجام پروژه بسیار مهم انتقال آب کوهرنگ به یزد و اردکان که حیاتی ترین و اساسی ترین نیاز مردم این دیار است .

- عنایت ویژه به کشاورزان و پسته کاران شهرستان که اولین تولید کننده این محصول در استان هستند .

- حل مشکل قالیبافان هنرمند و پر تلاش که حاصل دسترنج آنها با کمترین توجه دولت به امور تامین اجتماعی و حمایت تسهیلاتی از آنان مرتفع می گردد .

- حمایت جدی و ویژه از کار آفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی با اعطاء تسهیلات ویژه و اصلاح سیستم بانکی .

- تاسیس دانشگاه اردکان ، توسعه مراکز دانشگاهی و همچنین احداث مجموعه های ورزشی و تفریحی برای دختران و پسران مستعد اردکان در محلات شهر و بخشهای مرکزی ، عقدا ، مزرعه نو ، هفتادر و خرانق و رباطات و احمد آباد و ترک آباد بویژه پیست موتور سواری اختصاصی برای بیش از 20 هزار موتور سوار شهرستان .

- اختصاص وام یارانه دار و کمک بلاعوض برای برای واحد تولیدی در حال ایجاد برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره)

- اعمال سیاستهای ویژه به منظور افزایش قدرت خرید کارمندان ، فرهنگیان و بازنشستگان و کارگران وسایر اقشار مردم .

- تسریع در به بهره برداری رساندن بیمارستان و استخر و در حال احداث.

- ایجادمنطقه نمونه گردشگری و فراهم کردن زیر ساخت ها برای توسعه گردشگری وحفظ میراث فرهنگی .

- افزایش و ارتقاء ضریب امنیتی شهرستان با توجه به همجواری با مناطق مرزی شرق کشور و تردد قاچاقچیان و اشرار در مناطق بیابانی .

در پایان یک بار دیگر از حضور سبزتان درآستانه بهار طبیعت و سال نو سپاسگزاری نموده و امیدوارم ارمغان وپاداش سفر جنابعالی برای مردم عزیز این شهرستان ثمربخش ، امید آفرین و راهگشا بوده و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز و تصویب پروژه های پیشنهادی ، حرکت رو به پیش و توسعه همه جانبه اردکان شتاب گرفته ودر کاهش مشکلات مردم بویژه بیکاری جوانان برومند موثر واقع شود و سال نو و نوروز 86 سالی توام با کامروایی برای مردم شریف این خطه باشد .

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید هم اگر لطف شما پیش نهد گامی چند

به امید اعتلای روز افزون کشور عزیزمان ایران و اردکان ، نگین کویر ایران .



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا